Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
S'ha descobert el crani d'un home adult amb fractures compatibles per arma de foc i un projectil
Tan sols una setmana després de començar les excavacions, l’equip d’arqueòlegs i antropòlegs forenses d’Aranzadi-Atics ha localitzat les primeres restes humanes dins el V Pla de fosses al cementeri de ses Figueretes, a Eivissa.
Als primers dies d’intervenció, en el Sondeig 1 ja s’havia identificat un projectil d’arma llarga —un fusell Mauser espanyol—, un indici que reforçava les hipòtesis de treball. En el Sondeig 2, l’equip ha localitzat diverses restes, entre les quals destaca un crani d’home adult amb fractures compatibles amb lesions per arma de foc.

Aquests resultats preliminars són coherents amb les troballes de campanyes anteriors efectuades al mateix cementeri, que van permetre, l’any 2024, la identificació de tres víctimes, les primeres identificades a l’illa d’Eivissa (Mariano Castelló Castelló, Bartolomé Costa Serra i Josep Vidal Ramon).
Els treballs del V Pla de fosses continuaran durant les properes setmanes amb l’objectiu de delimitar noves zones, estudiar les restes recuperades i avançar en els processos d’identificació mitjançant tècniques d’antropologia forense i anàlisi genètica.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703