Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
La baixada de temperatures durarà fins al cap de setmana i vendrà acompanyada de precipitacions
El cim del puig Major avui.
110Avui dematí la neu ha emblanquinat els cims del puig Major, el penyal des Migdia i el puig de Massanella a partir dels 1200 metres. Feia dos anys que no nevava en un mes de novembre a la serra de Tramuntana, des del 16 de novembre de 2019. Són les primeres flòbies d’aquesta tardor, un fet relativament habitual, ja que, de mitjana, neva dos dies pel mes de novembre. La d’avui és una nevada clàssica d’aquesta època, testimonial, restringida als cims i sense grans acumulacions.
La DANA que fins ara se situava al centre de la península Ibèrica s’ha desplaçat cap a la Mediterrània al mateix temps que s’ha format una petita baixa en superfície. El conjunt es mourà entorn de les Balears avui, amb ruixats dispersos però moderats, acompanyats de tempesta i de calabruix. La neu pot tornar a caure, igualment de manera puntual a partir dels 1200 metres.
L’ambient serà fred d’hivern. La màxima se situarà entre els 11ºC i els 14ºC i la mínima nocturna entre els 4ºC i els 8ºC.
Tot i que la DANA s’allunyarà definitivament a partir de divendres migdia, s’esperen més entrades fredes i el pas de fronts que arribaran des de l’Atlàntic.
Avui vespre i demà hi haurà ruixats aïllats a Menorca i al nord de Mallorca, no s’espera pluja a la resta del territori. En el cas de la Serra, la neu farà acte de presència de manera feble entorn dels 1300 metres.
El cap de setmana la sensació de fred serà més acusada, sobretot a conseqüència del vent. Bufarà de l’oest moderat amb cops forts. Quant al cel, no acabarà de fer net. Hi haurà intervals de niguls amb ruixats dispersos acompanyats de calabruix, més probable diumenge novament al nord de les Balears. La cota de neu té tendència a baixar i diumenge se situarà entorn dels 900 metres.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil