Prohens acusa el govern d’Armengol d’obrir les portes al lloguer turístic il·legal
La problemàtica de l'accés a l'habitatge ha estat una de les qüestions de debat en l'inici de l'any parlamentari
219
El lloguer turístic i la problemàtica de l’accés a l’habitatge ha estat una de les qüestions de debat en l’inici de l’any parlamentari. La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha acusat els socialistes, aquest dimarts, d’haver permès l’expansió del lloguer turístic il·legal a les Balears, durant els vuit anys de govern de Francina Armengol. A parer seu, durant aquest període “es va obrir la porta” a aquesta pràctica.
Prohens ha respost, així, a una pregunta del portaveu del PSIB al Parlament, Iago Negueruela. Aquest ha retret a l’actual executiu no limitar els preus del lloguer ni adoptar mesures per a pal·liar la situació. Segons ha exposat, farà que els lloguers a les Illes passin, enguany, de 700 a 1.700 euros, tot afectant prop de 70.000 persones.
Negueruela ha criticat que el Govern “segui” a Fitur amb la plataforma Airbnb, a la qual ha qualificat d’empresa “en incompliment permanent de la llei”. A més, ha subratllat que el Govern no ha precintat “ni un sol pis il·legal”, per la qual cosa ha advertit que el PSIB denunciarà la inacció contra el lloguer turístic il·legal.
En la seva rèplica, Prohens ha afirmat que el curs polític “no ha començat bé per al PSIB” i ha criticat la “performance” dels socialistes, consistent a llogar un pis il·legal a Palma, per denunciar aquesta problemàtica.
La presidenta ha fet una ironia, referint-se a Ábalos i Koldo com si fessin un estudi per a denunciar el consum de prostitució a Espanya; o a Armengol comprant màscares falses per denunciar la trama de corrupció dins del PSOE.
Altres temes
Al Parlament, hi ha hagut enfrontament, també, pel sistema de finançament autonòmic. Lluís Apesteguia, de Més per Mallorca, ha acusat el Partit Popular de no haver volgut mai reformar-lo. Prohens assegura que defensarà els interessos de les Balears.
Per l’acord comercial amb Mercosur, Manuela Cañadas, de Vox, ha retret el PP que defensi el camp a les Balears mentre vota a favor de la seva ruïna a Brussel·les.
En altres qüestions, allò que avança és la proposta socialista per augmentar l’Impost de Turisme Sostenible. Es debatrà a la Mesa del Pacte per a la Sostenibilitat de la setmana que ve.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
espanya
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
cultura
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui
societat
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar