La presidenta del Govern afirma que sempre ha condemnat els actes de radicals, com també "ho vaig fer amb els CDR i que ara es volen amnistiar"
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha defensat aquest dimecres els manifestants “pacífics” que estan en contra de l’amnistia als condemnats pel procés català i ha condemnat de manera “rotunda” els “violents” que mostren banderes i signes anticonstitucionals, però que són minoritaris, ha precisat. Prohens ha declarat que la majoria de les persones que es manifesten aquests dies a Balears i a Espanya ho fan de manera pacífica i des del respecte. La també presidenta del PP balear ha defensat el dret dels ciutadans a expressar de manera pacífica el seu malestar i a protestar, sobretot en una situació en la qual es volen trencar els consensos “més bàsics” de la democràcia espanyola.
“La meva condemna més rotunda a qualsevol acte de violència, amenaça, exhibició de símbols que no siguin constitucionals. Ho he fet sempre. També amb els CDR que ara es volen amnistiar. Però també deman respecte per a tots aquells que es manifesten pacíficament per demostrar la seva indignació amb qui està rompent els consensos més bàsics de la nostra democràcia”, ha dit la presidenta.
També, els grups parlamentaris han opinat sobre els aldarulls. L’esquerra acusa l’Executiu de Prohens de promoure aquests tipus de protesta. Mentrestant, el PP condemna la violència, però demana respecte per als qui decideixen manifestar-se de manera pacífica:
El PP ha convocat els ciutadans per a diumenge que ve en totes les capitals de província d’Espanya per protestar contra l’anunciada amnistia. En el cas de Palma, la concentració està prevista a les 12.00 hores al carrer de la Constitució, en el centre de la ciutat.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari
Ja són 33 les edicions del concurs gastronòmic del Casino 17 de Gener