El Govern se suma a la petició del Consell d'Eivissa feta aquest divendres
Foto: CAIB.
192La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha demanat aquest dissabte al Govern central que repatriï els 304 menors immigrants algerians tutelats pels consells insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. Prohens ha fet aquesta petició a l’executiu central a través de la xarxa social X.
Desde el Govern también nos sumamos a la petición del @Consell_Eivissa al Gobierno de España de aprovechar el procedimiento de repatriación de 7 menores argelinos desde Eivissa iniciado a petición de Argelia, para la devolución de los 304 menores argelinos que están tutelados a… pic.twitter.com/7HLtuJMMM4
— Marga Prohens (@MargaProhens) October 25, 2025
D’aquesta manera, la presidenta balear se suma a la petició del Consell d’Eivissa a l’Ambaixada d’Algèria a Espanya, perquè tornin al seu país els 77 menors tutelats que es troben en aquesta illa.
Actualment, la fiscalia espanyola tramita una petició del Govern d’Algèria per repatriar set adolescents que al setembre van arribar en una embarcació d’esbarjo a Eivissa i presumien a les xarxes socials de la seva fugida. Va ser una sol·licitud excepcional, atès que les Balears tutelen uns altres 297 menors del país magribí que no reclama ningú.
El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va anunciar dilluns passat, després de reunir-se a Algèria amb el seu homòleg del país nord-africà, Said Sayoud, que la Fiscalia tramita l’expedient sobre la devolució dels set menors, d’entre 14 i 17 anys, “els pares dels quals han sol·licitat l’exercici de la pàtria potestat”. Fonts de la Fiscalia han confirmat que l’expedient de repatriació s’està tramitant, tot i que no han facilitat detalls sobre l’estat del procediment.
Els set adolescents van arribar en una llanxa amb motor forabord el 3 de setembre a la tarda a la platja d’en Bossa, a Eivissa, on la Policia Local els va posar a disposició de la Policia Nacional, competent en matèria d’immigració irregular.
Ells mateixos van difondre a les xarxes socials vídeos de la seva aproximació a l’illa espanyola en què es mostraven exultants, imatges que es van difondre al seu país i van ser recollides per mitjans espanyols.
També es van fer ressò de la denúncia de robatori del suposat propietari de l’embarcació, reforçada amb una fotografia difosa per l’Ajuntament d’Eivissa, en què es veia un cúter al costat del cablejat manipulat del sistema de control i arrencada de l’embarcació.
Tanmateix, un portaveu de la fiscalia espanyola ha precisat que no hi ha constància que els joves robassin l’embarcació.
Els serveis d'emergències varen practicar-li la reanimació cardiopulmonar durant quaranta minuts, però no varen poder fer res per salvar-lo
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments
El cos surava en avançat estat de descomposició