La presidenta del Govern ha demanat una reunió oficial amb el Comissari Europeu d'Immigració i amb delegat del Govern central a les Balears
La presidenta del Govern, Marga Prohens, en un acte aquest dimecres. Foto CAIB
253La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha carregat durament contra el Govern d’Espanya per la gestió de la crisi migratòria a les Illes Balears: “Estam totalment abandonats” ha assegurat aquest dimecres, en un acte al Parc Bit de Palma per presentar l’ampliació de la línia de metro.
“La situació és d’alarma ciutadana”, ha assegurat Prohens i, en aquest sentit, s’ha referit al degoteig constant de petites embarcacions arribades els darrers dies i al cas d’una embarcació que va arribar a s’Estanyol, a Llucmajor, on fins i tot, ha explicat “hi havia unes furgonetes esperant els migrants”. Per tant, ha insistit Prohens, es tracta de “màfies perfectament organitzades”, i ha advertit de l’”efecte crida” que això suposa.
Mentrestant, diu Prohens, “el Govern de Pedro Sánchez està ocupat en la seva defensa davant els casos de corrupció, no té solucions davant la crisi migratòria que viuen de manera particular Canàries i les Illes Balears”.
El Govern i els quatre consells insulars, ha recordat, han sol·licitat una reunió oficial amb el comissari europeu d’Immigració, Magnus Brunner, per demanar-li l’activació del sistema Frontex “per defensar i protegir les fronteres” de l’arxipèlag davant l’augment de l’arribada d’embarcacions amb migrants a bord.
Prohens també demanarà una trobada amb el delegat del Govern a les Balears, Alfonso Rodríguez, per demanar-li que “deixi d’estar de perfil” davant aquesta crisi i que es posi al costat dels consells insulars davant aquest problema.
Efectius de l'UME de València ja es troben de camí a Eivissa en helicòpter, mentre la resta ho farà durant la tarda. Emergències afirma que persones han quedat atrapades en ascensors i soterranis. Entre les 12.30h-13.00h hi ha hagut "una afectació massiva d'aigua"
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
El cap d'Emergències, Pablo Gárriz, ha negat rumors falsos i afirma que no hi ha hagut danys personals durant les inundacions
Les fortes pluges han obligat a realitzar mig centenar de serveis, la majoria per inundacions i caigudes d'arbres