Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Destaquen l'augment d'usuaris i un augment de les addiccions comportamentals
Les addiccions sense substància van en augment any rere any, però la pandèmia ha fet aflorar un ús abusiu de les pantalles. Entre els joves es veuen addiccions als videojocs, les xarxes socials o les apostes en línia. Els adults, en canvi, presenten comportaments abusius en les compres en línia, al sexe o a les inversions.
L’abordament terapèutic és diferent entre les addiccions amb substància o sense.
El passat 2021, 1.880 persones varen ser ateses en alguns dels més de 40 programes d’ajuda, un 26% més respecte 2020. Tant ambulatoris com residencials. El 78% de les persones que entren dins Projecte Home són homes i una de cada 3 tenen entre 30 i 39 anys. El 42% són addictes a la cocaïna mentre que el 22’5% a l’alcohol i, gairebé, el 47% es troben en situació d’atur. Projecte Home demana evitar la banalització del consum de drogues.
Pel que fa a l’ús terapèutic del cànnabis, Projecte Home afirma que, mentre sigui un tractament medicalitzat i amb supervisió d’un metge, no s’oposarien al seu ús.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
El conductor, el qual compta amb diversos antecedents, va fugir després de l'accident, tot i que finalment es va lliurar diumenge davant la Policia Local