50 anys de la balena de la Colònia de Sant Pere
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Els propietaris de 175 parcel·les ja edificades vora la carretera hauran de pagar els carrers, l'enllumenat i el clavegueram si volen reformar els seus xalets
La majoria dels propietaris dels 13 xalets construïts al primer tram del marge esquerra de Santandria, a Ciutadella, promouen davant l’ajuntament la urbanització de la zona. Són el primer dels nou sectors, fins passat Santandria, que s’havien de desenvolupar d’acord amb el Pla General però que, tres dècades després, encara no s’han proveït de les infraestructures més bàsiques.
En els darrers 25 anys s’han anat construint xalets al marge esquerra de la carretera de Ciutadella al Cap d’Artrutx, però sense que, en la majoria dels casos, s’hagi arribat a urbanitzar la zona on s’ubiquen. És a dir, en la primera meitat de la carretera, hi ha 175 parcel·les, la majoria ja construïdes, però devora els xalets no s’han construït carrers ni s’han proveït els serveis més bàsics, com ara clavegueram o enllumenat públic, ni s’han soterrat els cables.
Però la cosa ha canviat ara entre els 13 propietaris del primer tram, fins a l’alçada de l’institut Maria Àngels Cardona (Unitat d’Actuació 35), que han demanat a l’ajuntament poder urbanitzar la zona.
I per què ara? Perquè els habitatges s’han fet vells i l’ajuntament no els hi deixa ampliar ni reformar si no construeixen abans els serveis comuns. Així que aquesta serà la primera zona que s’urbanitzi al llarg de la carretera.
Però, atenció, el Pla General en marca altres 8, fins afectar a un total de 175 xalets. Els seus propietaris hauran de pagar l’obertura de carrers, la llum i el clavegueram i cedir-ho a l’ajuntament que, a partir de llavors, ja se’n farà càrrec del seu manteniment.
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet