Desallotgen un edifici a Palma després d’esfondrar-se el sostre de la darrera planta
Ha passat aquest dilluns, devers les 17.00 hores, i cap persona n'ha resultat ferida
La Conselleria de Salut assegura que no és un fet aïllat que les empreses d'alimentació alterin l'etiquetatge dels productes
El propietari de ‘Cárnicas Vicente’ admet a IB3, a través del seu advocat, que tenia productes caducats a la nau de Marratxí. Però assegura que no tenia intenció de vendre’ls. Sobre les 50 tones de carn caducada que va decomissar la Policia Nacional, l’empresari assegura que és una xifra exagerada. Manté que congelaven els aliments quan encara eren frescs en màquines industrials per refrigerar. Un fet que, diu, allarga la seva vida fins a 18 mesos. Per tant, assegura, els aliments eren bons, tot i haver passat la data de caducitat original. Nega que enganyassin els clients fent-los creure que els productes eren frescos, quan en realitat eren descongelats.
Per provar això, el seu advocat diu que lliurarà al jutjat una dotzena de cartes dels seus clients, entre els quals restaurants i centres escolars, en què asseguren que mai tengueren cap queixa de l’empresa càrnia. Un dels clients, però, el 2013 va descobrir carn en mal estat en una inspecció rutinària. Immediatament va deixar de fer feina amb ‘Cárnicas Vicente’, segons ha explicat un portaveu a IB3.
La darrera inspecció que va fer la Conselleria de Salut a aquesta empresa va ser el 2015 i no hi va trobar cap irregularitat. No hi havien tornat perquè asseguren que l’empresa no informava de les ampliacions de l’activitat i no els constava que fos una companyia d’especial risc. Amb tot, des de Salut asseguren que no és un fet aïllat que les empreses d’alimentació alterin l’etiquetatge dels productes per canviar les dates de consum preferent o de caducitat. Fins i tot, s’han arribat a formar inspectors perquè detectin aquestes irregularitats, ja que són complicades d’identificar.
En els darrers dos anys, hi ha hagut almanco tres casos: el de ‘Càrnicas Vicente’ i altres dues empreses a Inca. Dues companyies en què els propietaris eren familiars i que també haurien alterat l’etiquetatge. Fins i tot, haurien reelaborat els aliments caducats per vendre’ls com a frescs, com ara el formatge.
L’empresa clausurada venia carn a escoles de Llucmajor i Algaida
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha passat aquest dilluns, devers les 17.00 hores, i cap persona n'ha resultat ferida
La troballa s'ha fet aquest dimecres al matí i el cas està en mans de la Unitat de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Pollença
El programa IBRelleu treballa per posar en contacte emprenedors interessats a continuar amb l'activitat d'aquests negocis