Logo IB3N
X

Propietaris de barques tradicionals de fusta de Portocolom demanen tenir prioritat a l’hora d’obtenir la concessió d’un escar

També sol·liciten aconseguir-ho a un preu assequible

18/10/2026

Propietaris de barques tradicionals de fusta de Portocolom demanen tenir prioritat a l’hora d’obtenir la concessió d’un escar

109

La concessió d’una barraca de Portocolom costava, abans de la restauració, 400 €; ara passarà a costar-ne prop de 3.000 €. Els propietaris de barques tradicionals de fusta reclamen a Ports IB una rebaixa i tenir prioritat a l’hora d’obtenir l’ús temporal d’un escar. És una taxa que consideren abusiva.

És un augment del 650 %. A més a més, el no poder mantenir tot l’any les barques dins l’aigua suposarà que hauran de cercar un altre amarrament o mantenir la barca en sec. Les limitacions, diuen, poden comprometre la conservació de llaüts, bots, gussins o llanxes felanitxeres.

Els propietaris de les barques reclamen aquest diumenge a la plaça de Sant Jaume una rebaixa de les taxes, mantenir el màxim de temps possible les barques dins la mar i que es tengui en compte la condició de barca tradicional de fusta per l’assignació dels amarraments.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT