Jornada de protestes de comerciants, restauradors i venedors ambulants aquest dimarts a diverses ciutats d’Itàlia, contra les restriccions aprovades per contenir la pandèmia de la Covid-19.
La situació més tensa s’ha viscut a Roma, quan els manifestants han intentat travessar les proteccions policials que delimiten l’entrada a la seu del Parlament italià. A més d’intentar accedir a Parlament, els manifestants, entre els quals hi havia membres del moviment feixista d’extrema dreta CasaPound, han llançat diversos objectes. Els antidisturbis han respost amb pots de fum i han aconseguit contenir els manifestants, alguns dels quals van ser detinguts. Un policia en va resultar ferit, segons mitjans locals.
A més de Roma, s’han registrat protestes a altres localitats italianes, com Milà, Torí o Nàpols. El darrer decret del Govern de Mario Draghi ha establit mantenir les restriccions fins al 30 d’abril.
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui