El PSIB assegura que la dimissió de Mariano Rajoy, com a líder del PP, arriba tard i és insuficient. La portaveu adjunta del grup parlamentari socialista, Bel Oliver, demana, a més, que la formació torni tots els doblers i faci una autocrítica profunda. Podem, per la seva banda, manté que Rajoy no se n’ha anat, sinó que l’han expulsat. El PP balear, de moment, no s’han pronunciat sobre la dimissió del Rajoy. El seu president, Biel Company, ha assistit al Comitè Nacional del partit a Madrid.
Tot plegat, en un dia en què el canvi de govern a Espanya i també la composició del futur executiu han centrat el ple del Parlament. La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha assegurat que no anirà a Madrid a acotar el cap sinó a ser igual de reivindicativa com fins ara. A més, ha demanat al PP si el seu partit esmenaran els pressuposts generals de l’Estat i el 75% de descompte al Senat. La portaveu parlamentària del PP, Margalida Prohens, li ha contestat que ara la responsabilitat és en mans de Pedro Sánchez.
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça