Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Inca i Manacor han prohibit l'ús de la pirotècnia per evitar situacions perilloses
I aquest vespre, quan sigui el torn dels adults de celebrar el Cap d’Any, hi haurà alguns municipis de les Illes que no sentiran petards. Inca i Manacor han prohibit l’ús de la pirotècnia per evitar situacions perilloses. Psicòlegs i veterinaris de Balears alerten que el renou dels focs artificials causa efectes similars als d’un atac de pànic en alguns col·lectius i també en les mascotes.
Aquest renou pot causar episodis d’estrès a persones de col·lectius vulnerables. Taquicàrdies, angoixa… els símptomes són similars als d’un atac de pànic. En el cas dels animals, l’impacte del renou pot generar reaccions inesperades.
Per això, psicòlegs i veterinaris demanen que, de cara a la nit de Cap d’Any, es redueixi l’ús de la pirotècnia. Per la seva part, els magatzems pirotècnics asseguren que els clients estan, de cada cop, més conscienciats i cerquen artefactes manco escandalosos, com les bateries.
L’Ajuntament de Manacor ha prohibit l’ús de pirotècnia en les properes festes. Tampoc no es podran emprar a Inca on, a més, el consistori ha cancel·lat el castell de focs artificials que organitzava cada any.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La festa més popular guanya presència a les barriades de Palma i ja són més de cent les confraries que faran bauxa dia 19