Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Experts en turisme sostenible debaten sobre la principal mancança dels hotels: la informació sobre l'accessibilitat
Pot una persona amb mobilitat reduïda volar en globus? No. Només si està adaptat. I aquesta és una informació que capten les agències especialitzades en turisme adaptat, com Wheel the World. Operen a tot el món i sorgiren, expliquen, de la necessitat de muntar un viatge a la Patagònia per a un amic en cadira de rodes. Partiren d’una falta d’informació: “en una reserva d’hotel pots saber si l’habitació té vistes a la mar, però no si la dutxa està adaptada”, explica Joanna Gruau, de Wheel the World.
A les Illes, la planta hotelera es regeix per la normativa d’accessibilitat universal i alguns altres, fins i tot, superen els estàndards exigits, però falta, una vegada més, informació: “Els fa por donar tota la informació”, explica Miguel Carrasco, de PREDIF, la Plataforma Estatal que representa les persones amb diversitat funcional.
La Federació Hotelera de Mallorca admet que és així i alhora anota que falta formació per al personal: “hem de saber com tractar aquestes persones”, ha dit María José Aguiló, vicepresidenta de la FEHM.
Informació completa com la que ofereix l’hostal In and Out Barcelona, totalment adaptat i on el 90 per cent dels treballadors tenen diversitat funcional. Prop de 4 milions de persones a l’estat espanyol tenen diversitat funcional i totes són viatgers potencials.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals