Les dades de l'EPA són parcials respecte l'afectació de la Covid -19
Les dades del primer trimestre de l’enquesta de població activa a les Illes només mostren una pinzellada de l’aturada econòmica causada pel coronavirus. I és que només s’hi recullen les primeres dues setmanes de confinament i no hi inclouen els treballadors afectats per ERTOS. La realitat arribarà amb les xifres del segon trimestre. Respecte del mateix trimestre de l’any passat, l’ocupació baixa en 13 mil persones, un 2,53 per cent. Les persones a l’atur augmenten fins a les 112 mil amb una pujada del 5 i mig per cent. Són xifres pitjors que la mitjana nacional. Els sindicats reclamen que davant la saturació dels serveis d’ocupació, s’articulin mesures per agilitar el cobrament de prestacions per part dels treballadors. La patronal veu necessari reactivar ja per sectors l’economia.
La taxa d’activitat se situa en el 60 per cent i baixa dos punts respecte de l’any passat mentre que la taxa d’atur puja fins al 18 per cent amb un augment d’un punt. El Govern admet que les dades del segon trimestre seran més reals.
El nombre de llars amb tots els membres a l’atur a les illes és de 37.400, és un 28 per cent més que l’any passat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Una altra persona ferida roman ingressada a l'UCI de Can Misses i una altra es troba a un centre privat
L'APIMA diu que la situació genera preocupació entre les famílies i FAPA critica que s'ha retirat l'ordre per fer una inspecció mèdica al mestre