Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
En només una setmana el preu del rellom de porc ha pujat 1 euros el quilo
La Xina és el major productor de carn de porc del planeta ja que en produeix 54 milions de tones a l’any. Però també n’és el consumidor més gran. És el producte carni que més mengen: gairebé 3 vegades més que la carn d’au i 10 vegades més que la carn de vedella. L’epidèmia de pesta porcina africana que pateixen els podria fer sacrificar entre 150 i 200 milions d’animals i els obliga a obrir-ne el mercat a la carn importada afirma Margalida Obrador, presidenta de l’Associació d’Indústries de la carn de les Illes Balears.
A les Illes les produccions de porc són petites. La més grossa és la de Ramaders Agrupats de Felanitx que fa cada any uns 5000 porcs blancs i uns 4000 porcs negres però van directament a fer sobrassada. La producció illenca és insuficient i s’ha d’importar aquesta carn de la Península pagant els preus de mercat. A les carnisseries de les Illes, en només una setmana, ja se n’ha notat l’increment. Les costelles han passat en 7 dies de 4’95 a 5’25 euros el quilo. El llom de 5’40 a 5’70 i el rellom de 9’90 a 10’90 euros el quilo.
Si el mercat es comporta com cada any, s’espera que passat l’estiu pugui baixar el preu però no tant com altres anys. Aquesta crisi global de pesta porcina africana ha provocat que la carn de porc s’hagi convertit en la matèria primerenca que més ha elevat el seu preu al 2019.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca