Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
Balears encapçala la taxa de violència de gènere per cada 1.000 dones
                            
                            1.160 dones varen ser víctimes de violència de gènere l’any passat a les Illes, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística publicades avui. Els casos han augmentat un 16,1% respecte de 2018, fet que situa la nostra comunitat com la regió que registra un major increment. A més, si relacionam les dades de cada comunitat amb la seva població censada, Balears és l’indret amb la taxa més alta d’Espanya, juntament amb la Comunitat Valenciana i Múrcia amb 2,2% de casos per cada 1.000 dones.
Arreu de l’estat, 31.911 dones varen ser víctimes de violència de gènere l’any 2019, un 2% més que 2018. Pràcticament la meitat tenien entre 14 i 39 anys. La franja d’edat en què els casos han registrat un major increment són les dones de més de 75 anys.
La situació de les dones víctimes de violència de gènere s’ha agreujat durant l’estat d’alarma. Han hagut d’estar confinades amb els seus agressors, pràcticament sense poder sortir. El col·lectiu més vulnerable ha estat, com sempre, les dones grans.
Les institucions han posat en marxa una sèrie de campanyes per posar-se al costat de les víctimes. S’han penjat cartells de l’Institut Balear de la Dona a supermercats i blocs de pisos per informar-les què podien fer per donar a conèixer la seva situació. També s’ha posat en marxa un servei de denúncia per Whatsapp i s’ha habilitat la contrasenya “mascareta 19” a les farmàcies. Iniciatives que han fet incrementar les denúncies un 36% respecte al mateix període de l’any passat.
El Govern central destinarà a la nostra comunitat 4,3 milions d’euros enguany dins el Pacte d’Estat de Violència de Gènere per millorar les xarxes de serveis socials a les víctimes i per acompanyar-les, reforçar la inserció sociolaboral, fer campanyes de sensibilització i prevenció i donar suport als menors.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes