El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Els operadors de telefonia mòbil aconsellen als ciutadans un ús "racional i responsable" de les xarxes de telecomunicacions
Foto: EFE
110Els operadors de telefonia mòbil aconsellen als ciutadans un ús “racional i responsable” de les xarxes de telecomunicacions davant el començament de la primera setmana completa de teletreball i teleformació per les mesures adoptades davant la pandèmia del coronavirus.
En un comunicat remès per les empreses, els operadors han recordat que durant aquests dies el trànsit a través de les xarxes IP ha experimentat increments pròxims al 40% mentre que l’ús del mòbil ha augmentat al voltant d’un 50% en la veu i un 25% en les dades.
Així mateix, el trànsit de les eines de missatgeria instantània com a Whatsapp s’ha multiplicat per cinc en els darrers dies.
I l’ús del teletreball també ha tingut el seu reflex en la xarxa: el trànsit d’eines de treball en remot com Skype i Webex s’ha multiplicat per quatre.
Per això, han demanat als abonats que prioritzin l’accés a internet per al teletreball i desplacin l’ús del “streaming” de vídeo o el joc a les hores de menys trànsit per ajudar a mantenir la qualitat del servei en aquesta etapa.
A més, han recomanat l’ús del telèfon fix en comptes del mòbil per a efectuar trucades quan sigui possible.
Les principals recomanacions
– Descarregar només els documents o arxius de debò necessaris, i si poden esperar, fer-ho a la nit o en les hores amb menys concurrència de trànsit (entre les dues i les quatre de la tarda i entre les vuit de la tarda i les vuit del matí).
– Sempre que sigui possible, no enviar fitxers de molt de pes (vídeos). I si és possible, comprimir-los.
– Utilitzar eines com Teams o Slack, i si és possible, no sempre amb vídeo.
– Evitar els mails massius.
– Utilitzar el telèfon fix en comptes del mòbil per a realitzar trucades quan sigui possible.
– I, sobretot, optimitzar el trànsit per al qual de debò és necessari: correu, treball en remot, conferències, aplicacions escolars i d’educació, accés a informació. Les eines d’oci, videojocs, “streaming”, o reproducció de vídeo en directe han de reservar-se per a les hores de menys trànsit.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca