Els paons assilvestrats preocupen el sector agrari de Menorca
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
California produeix el 80 per cent de l'ametla del mercat mundial
Des de fa un segle, els agricultors de Califòrnia s’enfronten a la plaga Xylella Fastidiosa i tot i això, s’han convertit en els majors productors mundials d’ametles. Ara, una quarantena de pagesos de les illes ha viatjat a la regió per aprendre com fer front a la plaga.
Els pagesos illencs han visitat explotacions agrícoles californianes durant prop d’una setmana. Són grans extensions de monocultius molt mecanitzades. Poc a veure amb el camp balear.
Allà, com aquí, però, cultiven l’olivera, la vinya i l’ametlla i també han de conviure amb la xylella fastidosa. De fet, California aconsegueix mantenir-la a retxa i produeix el 80 per cent de l’ametla del mercat mundial. Els pagesos i tècnics del govern illencs han pogut aprendre com ho fan: controlen l’insecte transmissor i reguen més.
Per això, els experts expliquen que, aquí, a les illes, el cultiu de l’ametler de secà haurà de canviar.
Abans d’acabar l’estiu, una avioneta amb una càmera especial sobrevolarà l’ametllerar illenc per detectar positius de xylella fastidiosa i conèixer l’estat d’afectació de la plaga.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració
L'han hagut de traslladar a Son Espases en helicòpter a causa de la gravetat prevista de les ferides
La consellera Catalina Cabrer considera que els increments poden contribuir a alleujar l'impacte de l'elevat cost de la vida i de l'habitatge