Mor un ciclista a la carretera d’Inca, arran de l’impacte amb un cotxe
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Ha iniciat un fort descens, després d'assolir màxims de més de 2 euros el quilo
El preu de la garrova s’ha arribat a triplicar en els darrers temps. S’ha passat de pagar a 30 cèntims el quilo a més de 2 euros en manco de 5 anys. Una tendència a l’alça que aquesta campanya ha adoptat el camí a la inversa. Ho explica el gerent de la cooperativa Camp Mallorquí, Aldo Castelli. “Ha començat amb uns preus molt alts, al voltant dels 2 euros, i el mercat, després, s’ha enfonsat. No s’ha demostrat solidesa en les compres de garroví i hem d’entendre que això és el 90% del valor de la garrova”, assegura Castelli.
Amb vista a la pròxima campanya de garrova, que comença amb la collita el mes d’agost, de moment hi ha moltes d’incerteses. Perquè, a més, encara hi ha garrova que s’ha comprat a un preu elevat que no ha pogut trobar sortida. “Del que s’ha comprat a 10, amb sort en podrem treure 5”, puntualitza el gerent de Camp Mallorquí.
L’empresa mallorquina Carob fabrica goma de garroví, un additiu natural fet a partir del fruit de la garrova que s’utilitza en la indústria alimentària. La fluctuació tan pronunciada del preu de la garrova també els ha afectat de ple. El preu del garroví; és a dir, de la seva matèria primera, ha arribat a costar 29 euros el quilo. Ara ja ha davallat fins als 9 euros, però la seva gerent, Marga Sureda, assegura que encara hauria de davallar més per tal que el producte es pugui estabilitzar al mercat.
Perquè l’encariment del garroví s’ha hagut de repercutir en el producte final, que ha arribat als 100 euros el quilo quan, ens diuen, no hauria de superar els 30. Uns preus a l’alça que els han fet perdre mercat i assumir certes pèrdues.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada