L'objectiu és fer front a l'impacte econòmic de la guerra amb ajudes directes als sectors més afectats
El Decret llei estableix mesures urgents, extraordinàries i temporals per fer front a l’impacte econòmic de la guerra. I ho fa mitjançant ajudes directes als sectors més afectats. En el sector primari es detallen 5 milions per a inversions agràries. També 750.000 euros per al sobrecost del combustible pesquer. En agricultura, 750.000 euros en gasoil, 3,5 milions per a pinsos i 1 milió i mig d’euros en fertilitzants. També es preveuen un milió d’euros en transport agrari i un milió més per al foment del consum de producte local.
El capítol de transports, quedaria així: ajudes de fins a 6 milions d’euros en transport de mercaderies, 750.000 euros per al transport públic de viatgers en autobús, així com 500.000 euros per al sector del taxi i VTC.
En matèria d’indústria i construcció, l’impacte econòmic s’ha quantificat en 8 milions d’euros. Per al sector del comerç i l’alimentació s’ha establit una quantia màxima de 3,5 milions mitjançant una campanya de bons. I quant a les exportacions, es compensarà el sobrecost de la logística amb una aportació de 2 milions d’euros.
En el capítol de mesures fiscals, destaquen les deduccions per la pujada de les hipoteques. També hi ha ajuts econòmics per a autònoms i pimes de fins a 75 milions en línies de crèdit. I un seguit de canvis normatius per agilitzar l’atorgament de subvencions i simplificar tràmits administratius.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps