Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Un operatiu d'emergència activa el protocol per salvar les peces més valuoses del museu en cas d'incendi
El Museu de Menorca guarda autèntiques joies del passat… però, i si un dia les flames hi arribassin? Què s’hauria de fer? Què s’hauria de salvar primer? Un equip de IB3 Notícies ha estat testimoni d’un simulacre d’incendi. Bombers, Protecció Civil, Policia Local, Policia Nacional i Tècnics del Museu han actuat per salvar el patrimoni més preuat de l’illa.
Un incendi a la planta 2 del Museu de Menorca activa tots els protocols. Arriben els cossos de seguretat i emergències. El primer pas: evacuar l’edifici. Després, entren els bombers. No només venen a apagar les flames; també venen a rescatar la història.
Les peces més valuoses són les que surten primer. Hi ha un protocol molt clar per salvar allò que no es pot substituir.
De les més de 240.000 peces que hi ha al museu, n’hi ha 14 de prioritàries. Són les primeres que se salven. Una vegada fora, els tècnics les inspeccionen, les embalen i les traslladen fins a un lloc segur.
Tot, a contrarellotge; perquè aquí, cada segon compta, per protegir el patrimoni més preuat.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució