L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Unes imatges mai publicades de l'estada del científic a l'illa
L’any 1910, el científic Santiago Ramón y Cajal va passar 19 dies a Mallorca. Va venir a l’illa per feina, per investigar el sistema òptic d’alguns animals marins, i va aprofitar per fotografiar-la. Una afició per la qual era menys conegut, però on també va ser precursor. Ara, més d’un segle més tard, les fotografies que va fer de Mallorca veuen la llum.
Com una de Portopí, totalment diferent a com ho imaginam ara. Aquesta és una de les 17 fotografies que completen l’exposició “Ramón y Cajal a Mallorca. Ciència i art”. Un repàs mai no vist de l’estada que el Premi Nobel va fer a l’illa i tot a través dels seus ulls.
19 dies on Ramón y Cajal va fer feina al Laboratori Biologicomarí de Portopí, però en què també va descobrir racons de les Illes com les coves d’Artà o el convent de Sant Francesc on, de fet, va fer una de les poques fotografies que es tenen de la seva dona. La conjugació perfecta entre l’art i la ciència que tant apassionava l’aragonès.
L’exposició també disposa dels manuscrits on el científic posa en relleu la investigació que va dur a terme durant aquells dies. Ara, la UIB prepara un audiovisual dedicat a l’exposició, de moment la podeu veure a l’edifici de la Riera de Palma fins al 5 de novembre.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues