Logo IB3N
X

Reclamen limitar la velocitat màxima a 10 nusos per circular dins del Corredor de Migració de Cetacis

OceanCare alerta que s'ha doblat el renou a la mar i que això perjudica greument balenes i dofins

17/11/2021

Reclamen limitar la velocitat màxima a 10 nusos per circular dins del Corredor de Migració de Cetacis

163

Associacions ecologistes reclamen reduir la velocitat màxima del trànsit marítim a 10 nusos dins de l’Àrea Marina Protegida del Corredor de Cetacis. Expliquen que així s’evitaria molt de renou i col·lisions de vaixells amb balenes i catxalots.

El renou marí afecta molt les balenes i dofins, els desorienta, els fa fugir d’on mengen i dificulta la seva reproducció. De vegades, desorientats, xoquen amb els vaixells amb conseqüències fatals. Limitar la velocitat a 10 nusos seria una mesura pionera en l’àmbit mundial, expliquen.

En la darrera dècada, s’ha duplicat el renou a la mar.

Durant la presentació de l’informe “Aigües silencioses per a balenes i dofins” el responsalbe de Relacions Internacionals d’OceanCare, Nicolas Entrup ha explicat la importància de reduir la velocitat del trànsit marítim arreu. Ha explicat que només baixat un 10% la velocitat ja s’aconsegueix reduir un 13% les emisisons de gasos contaminants i sobretot, es redueix el renou un 40% i les col·lisions amb cetacis un 50%.

Ocean Care, la fundació Marilles i Alnitak van més enllà d’aquesta petició de reducció d’un 10% per a l’àrea marina protegida del corredor de cetacis i reclamen al govern espanyol que sol·liciti a l’òrgan competent, l’Organització Marítima Internacional, el reconeixement del valor del ZEPIM del corredor de cetacis i permeti limitar la velocitat màxima a 10 nusos, per minvar el renou i el risc de col·lisió. Sovint, ara, els transport marítim de mercaderis i de persones a la zona es fa al doble d’aquesta velocitat.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella