L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Hi ha infants amb altes capacitats no identificades que a classe s'avorreixen
Famílies, educadors i sanitaris defensen la necessitat d’establir un protocol que pugui ajudar a detectar els alumnes amb altes capacitats. Aquest cap de setmana passat l’Associació ABSAC, que aglutina les famílies, ha celebrat un esdeveniment per donar a conèixer les altes capacitats.
Tots coincideixen que un protocol és necessari. I com més aviat millor perquè cal detectar, però també identificar. Segons Rosa Rodríguez, professora titular de la UIB, “es passen proves estandarditzades” per determinar si la persona o l’infant té els indicadors suficients per considerar que té altes capacitats.
Hi ha infants amb altes capacitats no identificades que a classe s’avorreixen. Per a ells, els estímuls són imprescindibles. Rodríguez afirma que els infants es poden avorrir i això pot causar que es desanimin a l’escola i en baixi el rendiment, fins i tot podria ocasionar un abandonament escolar.
Les sessions organitzades per ABSAC pretenen difondre la superdotació, la precocitat i el talent. Deixant de banda, això sí, els mites. Maria José Frutos, secretària i assessora d’aquesta associació, explica que les persones amb altes capacitats a vegades treuen resultats acadèmics deficients. Frutos diu que l’afirmació que tots els que tenen altes capacitats treuen notes excel·lents és un mite que fa molt de mal.
En Diego ha avançat un curs, de primer va passar a tercer de primària. De ben petit va començar a llegir i escriure; però a l’escola, assegura, que no sempre ho ha tengut fàcil. Conta que moltes de vegades a l’escola es creaven tensions amb els companys que li feien befa quan treien més bones notes que ell. Les altes capacitats són, en general, hereditàries. És important detectar-les perquè puguin créixer també en altres àmbits, com la música o el dibuix.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues