Un pare de Menorca per gestació subrogada reclama un document de viatge per la filla des de Kazakhstan
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Federació de Confraries de Pescadors de les Balears denuncia que la manca de lideratge a l'Oceanogràfic està frenant un important conveni de recerca amb el sector.
L’Institut Espanyol d’Oceanografia nomenarà un director provisional per a Balears la setmana que ve mentre avalua un candidat definitiu per al càrrec. L’anterior directora, Salud Deudero, presentà la dimissió el juliol en trobar que la burocràcia li impedia donar impuls a la investigació. Actualment, està en funcions.
El centre de les Illes és un referent a la Mediterrània. Té més de 60 investigadors titulars i contractats per projectes que estudien la presència de plàstics a la mar i la nacra, entre d’altres, així com també investigacions d’espècies de gran valor comercial com la gamba vermella, la llagosta i la sèpia.
Precisament, la Federació de Confraries de Pescadors de les Illes denuncien que l’actual manca de lideratge al Centre Oceanogràfic de les Balears posa en risc la tramitació d’un conveni transcendental d’investigació per al sector pesquer. Reclamen un cap visible amb qui parlar i celeritat amb els nous nomenaments.
Però el Centre Oceanogràfic de les illes travessa més dificultats. Enguany, els treballadors protestaven al carrer per denunciar que la tramitació burocràtica era tan complicada i lenta que els feia perdre projectes europeus.
El director nacional de la Institució, Eduardo Balguerías, ha reconegut a IB3 el problema i espera que ho resolgui, en part, un article de la llei de pressupostos que eximeix els projectes europeus de la fiscalització prèvia.
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació