Cort cancel·la tots els actes oficials de les festes de Sant Sebastià
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
Enguany n'han arribat més de 400, la majoria a Mallorca
88
Rècord històric de temporers del sector de l’agricultura enguany a les Balears, amb més 400, sobretot a Mallorca. Són treballadors que venen de Colòmbia per ocupar els llocs de feina vacants, que no s’omplen amb empleats residents a les Illes. Aquestes contractacions, que van a l’alça, suposen un cost extra per als pagesos, que han de pagar, a més del sou, l´habitatge i el bitllet d’avió d’aquests empleats. I és que els temporers venen amb un permís de feina només per fer la temporada, que habitualment va dels 6 als 9 mesos.
Aquests treballadors arriben durant la primevera i tornen a partir ara a la tardor. Són més de 400 aquesta temporada els que s´han desplaçat a les illes per fer feina al sector de l ´agricultura, la majoria a l ´hortalisa. Arriben a través d´un acord que els sindicats agraris tenen des fa una quinzena d´anys, amb Colòmbia, el seu país d´origen. Segons ha explicat a IB 3 Ràdio el secretari general d´Unió de Pagesos, Sebastià Ordines, aquests darrers anys “la xifra de temporers ha incrementant degut a la baixada de l’atur”.
A través d´aquest acord, el pagès està obligat a pagar l ´habitatge i la meitat del bitllet d´avió al treballador. Un cost afegit que els productors agraris creuen que paga la pena perquè suposa mà d´obra qualificada per al camp. Una mà d´obra que, diu Jaume Pocoví, pagés de Marratxí, “no és fàcil de trobar a les Illes“. Des de fa 12 anys té “2 temporers contractats a la seva finca”, centrada en el cultiu de les hortalises, la garrova i l’ametlla.
El sindicat CCOO alerta que enguany ha rebut alguns casos de temporers que han tengut problemes amb les condicions de l´habitatge i per cobrar la nòmina. La secretària d´Acció Sindical de Comissions Obreres, Eva Cerdeiriña, diu que són “casos puntuals” i que el sindicat treballa per ajudar-los.
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Creuen que podria procedir d'una embarcació amb persones migrants a bord
Es revisaran els protocols de cara a controlar l'aforament de la plaça Vella de Pollença, durant el Pi