Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'Ajuntament de Santanyí vol aturar la degradació d'aquest Bé d'Interès Cultural datat al segle XIII
El Pou del Rei de s’Alqueria Blanca se sotmetrà, passat l’estiu, a un projecte d’embelliment per recuperar-ne l’entorn. Unes obres que costaran 25.000 euros i que pretenen remarcar aquest element patrimonial, que està catalogat com a Bé d’Interès Cultural.
Maria Fransica Rosselló, batlessa pedània de s’Alqueria Blanca, ha explicat en què consistirà la intervenció: “Es farà un empedrat de gairebé tot l’espai. Hi haurà també bancs de pedra perquè la gent pugui seure i també s’arreglaran un parell de piques que estan en mal estat”.
Les obres es faran amb l’assessorament del gremi de margers, atesa la importància històrica i patrimonial del pou. I és que alguns estudiosos apunten que fins i tot podria ser anterior a la conquesta catalana.
Cosme Aguiló, filòleg i expert en toponímia, puntualitza que el pou es va documentar l’any 1274 “però no vol dir que el pou no pugui ser més antic”. Per això considera que seria necessari fer una excavació “per poder documentar si és un pou islàmic o no”.
Al segle XVIII l’aigua d’aquest pou es va intentar fer arribar a Santanyí per abastir la població, però la canalització mai no s’arribà a acabar.
Les obres que s’hi han projectat duraran un mes i les finança l’Ajuntament de Santanyí.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou