Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
L'associació que defensa la protecció de la Marina de Llucmajor demana al Tribunal que anul·li la declaració d'utilitat pública del projecte
84
L’aposta del Govern per impulsar les energies netes a les Illes continua topant-se amb entrebancs. Ara, l’Associació en Defensa de Cap Blanc ha interposat un recurs davant el Tribunal Superior de Justícia de Balears per intentar paralitzar el megaparc fotovoltaic projectat en aquest punt de la Marina de Llucmajor. Es tracta d’un projecte de 50 hectàrees i de 42 megavats de potència, que suposarà la instal·lació de 200 mil plaques solars a la zona. L’associació critica que el projecte destruirà un territori d’alt valor ecològic i recorda que al mateix indret ja hi ha en tramitació un segon parc -el de Sa Caseta– de 25 hectàrees, que suposarà la col·locació de més de 50 mil panells.
El recurs de l’associació demana al Tribunal que anul·li l’acord del Consell de Govern del passat 27 juliol, que va declarar la utilitat pública del parc fotovoltaic de Cap Blanc. Un tràmit necessari per impulsar el projecte perquè, segons diu l’associació, el planejament urbanístic de Llucmajor no permet aquest tipus d’infraestructures en la zona. Argumenten que està considerada de protecció paisagística i ecològica. Entitats com el GOB demanen des de fa anys que la Marina de Llucmajor sigui declarada Zona d’Especial Protecció per a les Aus.
En tràmit
Malgrat el recurs judicial, la promotora del projecte de Cap Blanc, l’empresa Llucmajor Fotovoltaic, assegura que manté la seva intenció de posar en marxa la instal·lació. Després de sis anys de tramitació burocràtica, la companyia explica que estan en la darrera fase. Ara esperen obtenir el permís de Red Eléctrica per poder connectar-se a la subestació de Cap Blanc i així aconseguir l’autorització administrativa definitiva.
L’empresa defensa que la instal·lació del parc suposarà una inversió de 40 milions d’euros i la creació de 100 llocs de feina. A més, argumenten que, amb només una ocupació del 0,5% del territori de Llucmajor, podran generar el 30% de l’energia que necessita el municipi.
El Govern també defensa la infraestructura i recorda que el seu objectiu és eliminar, progressivament, les energies contaminants per adaptar-se a les normatives europees.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció