Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
La companyia ha completat en un any i mig els treballs, que accelerà després de la pana elèctrica de 2018
L'Skagerrak, el vaixell noruec que ha col·locat la línia del cable elèctric submarí entre Menorca i Mallorca. /DAVID ARQUIMBAU
183Red Eléctrica posa en funcionament el nou enllaç elèctric submarí entre Menorca i Mallorca. El 2016 un iot va seccionar el cable i, des de llavors, Menorca depenia de la central tèrmica de Maó. La companyia ha completat les diverses fases d’execució del projecte en un termini de 18 mesos. Després de ser declarada de caràcter essencial per al sistema elèctric, els treballs han continuat durant l’estat d’alarma. La companyia explica en un comunicat que “acaba així amb èxit la unió elèctrica de les Illes Balears i connecta la totalitat de l’arxipèlag amb la Península i amb la xarxa europea. La posada en servei d’aquest enllaç contribueix de manera essencial al reforç de la seguretat, estabilitat i qualitat del subministrament elèctric de Menorca”.
“Amb una inversió de 84 milions d’euros, aquesta interconnexió jugarà un paper substancial en el procés de transició energètica plantejat per a Menorca i per a totes les Illes Balears en facilitar una major eficiència en la gestió del sistema elèctric insular, maximitzar la integració de les energies renovables actuals i futures en condicions de seguretat i reduir les emissions de CO₂”, assegura el comunicat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància