Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El govern vol protegir els taurons petits i posa en marxa un pla de cria i reintroducció
Tots els taurons de la Mediterània estan en declivi, en alguns casos, amb una minva de les poblacions del 90%.
El govern de les illes vol protegir els taurons petits i criar gatvaire en captivitat per després retornar-lo al medi marí. És un pla pilot en col·laboració amb 5 entitats proteccionistes: Save the Med, Fundació Palma Aquarium, Marilles Foundation, Petites Illes del Mediterrani i Mallorca Preservation Foundation.
El gatvaire era un tauró abundant a les illes fa 6 dècades però en tot l’any passat només n’entraren 124 quilos a llonja. Està en perill però no té protecció.
Amb el programa pilot de reproducció del gatvaire cerquen tant reintroduir-lo com estudiar l’espècie i fer educació ambiental.
Els exemplars adults capturats pels pescadors es traslladaran a un dels 3 cenres de cira (LIMIA, Centre d’Interpretació de Cabrera i Palma Aquarium) . Després n’incubaran els ous i, en néixer l’animal i tenir una talla mínima, els tornaran a la mar, segurament a les aigües profundres afegides a la superfície del parc recentment perquè és un hàbitat idoni.
El projecte de cria té una durada de 3 anys i es pot ampliar a altres espècies.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou