Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'animal no s'aconseguia desfer d'una xarxa que s'estenia 15 metres més des de la seva cua i que l'impedia obrir la boca
Imatges cedides per Pedro Riera
265Una balena -un rorqual comú- ha aparegut aquest cap de setmana a la costa del Llevant mallorquí, prop de Punta de n’Amer, completament atrapada amb una xarxa. Un equip compost pels centres de busseig Skualo, Albatros Diving i per personal del Palma Aquàrium va aconseguir alliberar l’animal de 9 metres (els adults mesuren el doble) amb èxit, malgrat la complicitat de la tasca: la pesada xarxa s’ampliava de la seva boca fins a la seva cua, des d’on l’arrossegava uns altres 15 metres.
Testimonis presents durant les tasques asseguren que era “impressionant” la manera com la mirada de l’animal demanava ajuda, sense poder obrir la boca per la xarxa. En tot moment va entendre l’ajuda i, sense cap mal moviment ni moment de perill, va deixar els bussejadors que li llevessin la xarxa i poder quedar lliure per nedar mar endins. Des de l’ONG Shark Med asseguren que “si no s’imposen mesures més estrictes perquè les arts de pesca siguin més selectives, molts animals amenaçats no tindran tanta sort com aquest”, asseguren.
El fotògraf submarí, Pedro Riera (Pedro Sub), n’ha deixat constància amb el vídeo que precedeix aquesta notícia i amb imatges espectaculars com aquesta:

Foto: Pedro Riera
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou