Aquest dijous al matí tècnics de l’Ajuntament de Pollença han tret de l’aigua el cadàver d’un catxalot de 9,5 metres i prop de 8 tones de pes. Carregar-lo al camió ha estat una tasca complicada a pesar que és un exemplar juvenil i els catxalots adults poden arribar a fer 18 metres.
Per evitar accidents, Salvament Marítim alertà als navegants que hi havia un catxalot mort a la deriva, el passat 13 de gener. El corrent arrossegà l’animal als penya-segats de Cala Murta, on l’onatge el colpejava contra les roques. Per això, el traslladaren a Cala en Gossalba i el fermaren fins passat Sant Antoni.
Ara l’han traslladat a Natura Parc on eliminaran les restes de l’animal. Primer, tècnics de la Fundació Palma Aquarium han pres mides i mostres de l’animal per analitzar-les. Expliquen que, com que ja fa dies que és mort i el cos ha estat copejat serà mal de fer determinar les causes de la mort.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos