La carn de me ha pujat un 19% i la vedella un 14% en el darrer any
La carn de me ha pujat un 19% i la vedella un 14% en el darrer any. Ara l’increment també es nota en l’aviram i el porc.
Les preferències de la clientela han variat. El que més despatxen aquí, ara, és carn capolada. El preu del peix també ha pujat, però no tant.
Entre els compradors, resignació entre aquells a qui el sou els basta i indignació entre els que ja s’han de privar d’alguns béns.
Els ous han pujat un 20 per cent el darrer any; el pa, un 2 el darrer mes. Aquí, la fruita, que també va més cara, es compra sobretot de temporada.
Però són els transports i sobretot els combustibles el que toca les butxaques. El darrer mes, l’increment del 9 per cent resta efectivitat als descomptes.
Els productes energètics com l’electricitat i el gas han pujat un 9 per cent mensualment i un 40 per cent en comparació a 2021.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses