La població a les Illes Balears, municipi a municipi
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
Les limitacions també contribueixen a la conservació de la posidònia
Banyar-se a Mallorca amb tranquil·litat no sempre és així de fàcil. Aquest estiu l’Ajuntament de Calvià ha incrementat les restriccions del fondeig de les embarcacions, ubicant les boies més enfora. Abans eren a 90 metres de la costa, ara són fins a 200, el màxim permès per la legislació vigent. El motiu d’aquest canvi han estat les queixes veïnals, tal com explica la tinent de batle de Turisme de l’ajuntament de Calvià, Elisa Monserrat. La mesura ha estat molt ben acollida.
Aquesta nova directriu del consistori calvianer ha fet també que cales com la des Caló d’en Pellicer de Santa Ponça sigui exclusivament per banyistes. Això sí, no tothom coneix encara aquesta limitació, sobretot en el cas dels tripulants de les embarcacions sense motor.
L’augment de les àrees de bany delimitades per boies i la reducció de l’espai per a la navegació no només serveix per millorar la seguretat al litoral del municipi sinó que també ajuda a preservar l’entorn marí.
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
En l'operatiu hi participen un centenar d'agents de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l'Agència Tributària
Intentava avisar un camioner per evitar xocar contra el seu vehicle, però ha acabat rebent l'impacte