Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

El sindicat UGT denuncia la situació a IB3 Ràdio i l'IMAS reconeix que les empreses privades incompleixen la ràtio
Imatge d'arxiu. /EFE
28UGT denuncia retallades de personal a les residències de gent gran gestionades per empreses privades. El sindicat assegura que una vegada acabat el procés de vacunació i la sortida de la situació de risc a causa de la pandèmia, ja hi ha hagut acomidaments o no s’han renovat contractes. Les retallades de personal afecten sobretot els torns de nit, on alguns centres només tenen dues cuidadores per cada 100 usuaris. L’Institut Mallorquí de Serveis Socials (IMAS) ha confirmat a IB3 Notícies que, efectivament, hi ha empreses que no compleixen amb les ràtios que marca la llei.
La responsable de Dependència del sindicat UGT a les Illes, Marta Balcells, denuncia, una vegada més, que “les empreses privades incompleixen el decret de ràtios que estableix que els geriàtrics han de tenir 33 treballadores per cada 100 residents”. “Esteim trobant que en alguns torns de nit hi ha dues gerocultores per 100 residents o més. Esteim tornant a la situció d’abans de la pandèmia i el sector de la dependència necessita una revisió en profunditat”, assegura Balcells que considera insuficient l’actual ràtio.
Estrès i angoixa
Balcells ha detectat que “en alguns casos no es renova el contracte a les treballadores i en d’altres se les acomiada. A més, que hi ha casos on no se substitueixen les baixes ni les vacances”. Segons Balcells, això suposa una sobrecàrrega per a les treballadores. “Les treballadores estan angoixades per la sobrecàrrega de feina que tenen. A més, el fet d’haver de canviar molts de bolquers al dia, donar de menjar a molts residents, allitar-los i aixecar-los de llit els suposa angoixa i ansietat”, assenyala Marta Balcells.
La UGT fa una crida a l’administració perquè faci complir a les empreses privades amb les ràtios que marca la llei. Una vegada s’ha detectat una irregularitat, l’IMAS obre un expedient i dona tres mesos al geriàtric per esmenar la deficiència. Si no en fa cas, després l’IMAS elabora una proposta de sanció.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari
Les temperatures de juliol han ajudat a la maduració del raïm que enguany és de molta qualitat