Nova detenció d’El Ico per presumptament apunyalar un home i agredir la seva parella a Son Banya
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Les empreses denuncien que les asseguradores paguen tarifes insuficients, fet que dificulta retenir treballadors i garantir un servei adequat
La manca de rendibilitat i de relleu generacional posa en escac el sector de les grues d’auxili en carretera a les Balears. Diverses empreses han tancat els darrers anys davant l’increment dels costos i unes tarifes que consideren insuficients per part de les asseguradores.
Dolores Marín, exgerent de Grues Domingo Juan, explica que fa tres mesos va extingir l’empresa perquè el negoci ja no era viable. Assegura que les companyies d’assegurances paguen entre 25 i 35 euros per servei, una quantitat que considera insuficient i que, a més, enguany només s’ha incrementat 80 cèntims.
Segons Marín, aquesta situació impedeix assumir l’augment dels salaris derivat de l’entrada en vigor del conveni del transport, que havia estat congelat durant anys i que es va haver d’aplicar amb efectes retroactius.
La precarietat econòmica també dificulta oferir condicions laborals competitives. L’exgerent assegura que la manca de treballadors qualificats era un dels principals problemes del sector i que sovint es veien obligats a contractar personal sense experiència, que havia de formar-se en molt poc temps.
Tot plegat acaba repercutint en la qualitat del servei. Alguns usuaris denuncien que, en determinats moments, no hi ha grues disponibles perquè totes estan ocupades. Altres clients atribueixen aquesta situació a la política de les asseguradores de prioritzar els contractes més econòmics.
La xarxa d’empreses d’auxili en carretera adverteix també de la manca de relleu generacional, un factor que ja ha causat el tancament de diverses empreses a municipis com Pollença, Llucmajor i Manacor. A escala estatal, asseguren que la meitat de les empreses del sector han desaparegut durant els darrers dotze anys.
Davant aquesta situació, la Direcció General de Trànsit treballa en la creació d’una plataforma perquè, quan l’asseguradora tardi més d’una hora a prestar assistència, sigui la Guàrdia Civil qui se’n faci càrrec.
Aquesta és la tercera detenció de Francisco Cortés en les darreres setmanes
Malgrat la proximitat del foc a l'aeroport de Son Santjoan, l'operativa aèria continua desenvolupant-se amb normalitat i els vols no s'han vist afectats
Serà una vegada conclogui el procés d'enquadrament, que determinarà el nivell que correspon a cada treballador en funció de la seva trajectòria i la seva antiguitat