Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Era el darrer símbol franquista que quedava al municipi i s'ha enderrocat en compliment de la Llei de memòria històrica
El poble d’Artà ha retirat el darrer símbol franquista que quedava al municipi. Es tracta de la creu als caiguts, ubicada a l’esplanada de Sant Salvador. Els operaris l’han enderrocada en compliment de la Llei de memòria històrica i d’un acord del ple aprovat l’any 2018.
La creu havia estat aixecada l’any 1952. Als anys 80 va ser remodelada per incloure-hi una inscripció en memòria de totes les víctimes de la Guerra Civil. Amb tot, la comissió balear de memòria històrica la va incloure en el llistat d’elements contraris a la memòria democràtica de les Illes.
Manuel Galán, batle d’Artà, ha explicat que la retirada de la creu formava part del pla de feina, en el marc del projecte per remodelar aquest espai: “No hem volgut donar-hi més importància; els operaris han duit les eines i l’objectiu de treure-la sencera, però s’ha desfet en tres peces en el moment de posar-la dins el camió”.
A més de la creu, fa dos anys també varen retirar uns vitralls de la façana de l’Ajuntament que recordaven la dictadura. Des d’aquest dijous, per tant, no queda cap símbol franquista al poble.
A part de l’enderrocament d’aquest símbol, l’Ajuntament té previst executar a la zona un projecte de remodelació integral, amb el canvi de paviment i la creació de noves zones enjardinades. S’invertiran uns 100.000 euros en el projecte, que també preveu tancar l’accés a unes coves situades davall les murades pel perill de despreniments que presenten.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
L'home des be visita 105 cases durant tot el dia