Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
El líder de Unides Podem acusa PP i Vox de fer-se un fart de riure en el Congrés mentre es parla de "nines prostituïdes" a les Balears
El líder de Podem i vicepresident segon de Drets Socials, Pablo Iglesias, ha estat interrogat aquest dimecres per PP i VOX sobre els casos d’explotació sexual de Mallorca i sobre l’actuació del Govern en aquest tema en la sessió de control del Congrés. Tant la representant del PP, la balear Margalida Prohens, com la diputada de Vox, Mireia Borrás, han retret l’actitud de l’esquerra en aquest cas, en concret, obstaculitzant una investigació sobre el tema.
“Crec que hi ha qüestions en les quals per salut democràtica seria raonable que no es produís una disputa política“, ha respost Iglesias, un comentari que ha generat els riures en les bancades en la qual se sentin tots dos partits. “Que estiguem parlant de nenes prostituïdes a Balears i vostès riguin a la Cambra revela molts elements moralment“, ha respost el vicepresident segon.
“No crec que ni un només dels 350 diputats d’aquesta Cambra independentment de la seva ideologia tingui cap mena de dubte que cal intervenir perquè aquesta situació vergonyosa hagi d’acabar. Crec que els seus propis votants s’indignen en veure‘ls utilitzar un element com aquest per a fer la més baixa política“, ha afegit.
Aquestes paraules no han convençut a la diputada ‘popular’, qui ha assenyalat que “dins del Govern de la mentida”, el feminisme “és un eslògan més” perquè “no defensa totes les dones”. “La responsable d’aquestes nines és una administració que ha de determinar on han estat els errors i es nega a investigar i que vostè protegeix perquè és d’esquerres”, ha denunciat Prohens.
“Del ‘germana jo si et crec’, al ‘siguin prudents'”, ha lamentat la balear, abans de retreure al líder de Podem que, mentre les dones del PP “denuncien aquests fets”, les d’esquerra “callen i ajupen el cap”. Aquestes paraules han provocat que els representants ‘populars’ en el Congrés s’aixequessin a aplaudir Prohens.
El responsable de Drets Socials i Agenda 2030, també ha respost que sobre el cas de Balears s’ha obert una investigació a la Fiscalia i una altra des de la Defensoria del Poble. A més, ha indicat que la primera iniciativa del seu departament, ateses les recomanacions de l’ONU, és una llei de protecció de la infància, que pugui combatre totes les violències.
“Crec que en un tema com aquest hauríem de treballar tots junts i mantenir una mínima dignitat parlamentària”, ha insistit Iglesias.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil