Logo IB3N
X

Reunió del Govern de Starmer després de la dimissió

Es preveu Andy Burnham com a successor

23/06/2026

Reunió del Govern de Starmer després de la dimissió

22

El primer ministre britànic Keir Starmer presideix avui la reunió setmanal del Govern, un dia després d’anunciar la seva dimissió. Starmer deixa el càrrec després del procés intern del Partit Laborista, però quedarà com a ministre en funcions fins a l’elecció del successor.  Més de 60 diputats del Partit Laborista demanaven el mes de maig, la dimissió de Starmer i un mes després el ministre reconeix no ser la persona idònia. El preferit per ara és Andy Burnham, batle de Manchester des del 2017, que compta amb un gran suport intern i es preveu com al pròxim primer ministre del Regne Unit. La dimissió del primer ministre coincideix amb el desè aniversari del Brexit. En un context marcat pel debat sobre l’impacte de la sortida de la UE, se celebra una manifestació convocada per ‘The3Millon’, un grup que defensa els drets dels ciutadans del Regne Unit i debat sobre els assoliments i fracassos després de la sortida de la UE.

 

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT