Els hotelers en destaquen la descàrrega de feina per als treballadors i afegeixen que "no venen a substituir ningú"
Cada vegada més hotels aposten per adquirir robots per fer feines mecàniques, com per exemple dur plats bruts del menjador a la cuina. És el cas de l’Alcúdia Garden Aparthotel. El passat mes de març van adquirir quatre màquines amb aquesta finalitat i els ha funcionat tan bé que ja han previst comprar-ne més per a la temporada que ve per transportar tassons i copes i uns altres de neteja de passadissos.
Segons el director de l’hotel, Vicenç Fuster, els treballadors han rebut bé aquesta tecnologia: “Des del primer dia es van adonar del que suposava, la millora que era per a ells i com en són, d’eficients. Ens aporten una descàrrega de feina per als treballadors del restaurant”.
També en tenen un a l’Hotel Valparaíso de Palma. Li han posat nom i tot: Ramon. S’encarrega de fer servei d’habitacions: els usuaris criden al bar, demanen el que volen, ho prepara un cambrer i ho fica dins en Ramon, que s’encarrega de dur-ho fins a l’habitació en qüestió. Una vegada davant la porta, crida per telèfon per avisar al client que ja pot obrir per agafar el que ha demanat. “Ell realment no ha vengut a substituir ningú, té les seves limitacions“, diu el maître de l’hotel, Helios Villuendas.
El responsable de l’hotel d’Alcúdia reconeix que contribueixen a resoldre la problemàtica de falta de personal: “És una ajuda al personal que ja tenim”.
Jornada de robòtica al Parc Bit
Aquestes dues experiències són algunes de les exposades a la jornada “Robòtica mòbil i cooperativa aplicada a hoteleria i la restauració”, organitzada aquest dimarts per la Fundació Bit.
S’han abordat la realitat i les expectatives d’aquesta tecnologia amb la presència d’algunes de les empreses del sector de la robòtica i empresaris que ja hi aposten.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses