Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'han catalogat 31 jaciments que daten des de la prehistòria i fins a l'etapa romana
Sa Pobla està revisant i actualitzant la seva carta arqueològica. En els darrers mesos s’ha duit a terme la catalogació i documentació dels 31 jaciments que es coneixen dins el terme municipal i ara s’obre una fase que té per objectiu la seva protecció definitiva.
Els principals jaciments arqueològics de sa Pobla es troben entorn de l’ermita de Crestatx i estan datats des de l’època talaiòtica i fins a l’època romana. Al Pujol de Son Sabater es troben diverses coves que se sap que han estat emprades al llarg de la història, ja que al seu interior s’han trobat elements com restes ceràmiques o estris emprats pels seus habitants, com és un punyal.
Un dels jaciments arqueològics més destacats de sa Pobla és la necròpolis islàmica de s’Obac, que va ser descoberta l’any 2017 per uns picapedrers durant les obres de rehabilitació d’un xalet.
Els 31 jaciments que s’inclouen dins la carta arqueològica, molts d’ells documentats pel Vicari de sa Pobla Joan Parera a principis del segle XX, es troben, en general, en mal estat de conservació.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil