Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
La turbina ja no és necessària
L’equip de Govern de Formentera proposarà, al pròxim ple del Consell, el desmantellament de la central tèrmica des Ca Marí. Una mesura que s’alinea amb la Llei de canvi climàtic i transició energètica i que cerca la descarbonització de les centrals elèctriques de les Illes.
Aquesta central tèrmica va estar operativa fins al 2023 amb una turbina de 1966 que utilitza gasoil com a combustible.
Amb els nous enllaços submarins entre Eivissa i Formentera se’n garanteix el subministrament elèctric durant tot l’any a l’illa i, per tant, aquesta central ja no és necessària.
Tot i això, la turbina s’encén diverses vegades durant l’any pel seu manteniment amb tots els inconvenients mediambientals que això suposa.
Durant dècades, i mentre va estar operativa, aquesta central ha estat motiu de debat a causa de les molèsties que generava als vesins de la zona.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte