Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Les càmeres de 'Méteo, temps i natura' d'IB3 Televisió captaren aquest dimarts 27 la posta de sol més tardana de l'any a les Balears
579
A les latituds mitjanes de l’hemisferi nord, el dia de l’any en què el sol es pon més tard no és el dia del solstici d’estiu sinó una setmana després. Concretament a les Balears enguany els dies de la posta més tardana són el 27 i el 28 de juny.
Els motius pels quals la posta i el solstici no estan sincronitzats són astronòmics. Dividir el dia en 24h és una mesura estàndard però no és perfecta ja que la velocitat de rotació de la Terra varia al llarg de l’any. Això és així perquè la Terra i el sol no guarden sempre la mateixa distància i a més l’eix terrestre està inclinat. Així, en aquesta època el dia dura un poc més de 24h, fet que provoca una falta de coordinació entre els nostres rellotges i la durada real del dia.
En definitiva, a final de juny la posta de sol passa gairebé un minut més tard que el dia del solstici.
Les càmeres de ‘Méteo, temps i natura‘ d’IB3 Televisió captaren, entre els niguls i des de la torre del Verger a Banyalbufar, l’instant de la posta de dimarts 27 de juny.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles