Com cada any per aquestes dates, la Societat Ornitològica de Menorca comença a preparar els censos d’aus aquàtiques hivernants a Menorca. Aquest diumenge, una trentena de persones han censat 13 localitats repartides per tota la geografia menorquina, parant especial atenció a les limícoles.
A Menorca, el mes de gener és temps de renovar les dades del cens d’aus aquàtiques a les principals zones humides, aprofitant la hivernada, època en què els ocells són més fàcils de comptar, ja que romanen en grups i a zones visibles, molt al contrari del que passa a altres èpoques de l’any. Es tracta d’un inventari que es realitza a l’illa des del 1974. Enguany hi han participat una trentena de persones que han censat les 13 localitats més importants de la geografia insular com S’albufera des Grau.
La Societat Ornitològica de Menorca compta tots els ocells que tenen com a hàbitat principal el medi aquàtic terrestre, per estudiar l’evolució de les dades recollides i comprovar l’estat de salut de les poblacions d’Europa.
La localitat menorquina on es concentren un major nombre d’aus aquàtiques és s’Albufera des Grau, la més gran de les zones humides de l’illa, on s’han comptat fins més de 2.300 exemplars, dels quals 1400 són fotges.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros