Ferit greu un jove de 22 anys en ser apunyalat per son pare a Palma
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Amb el seu reconeixement va quedar protegida una superfície de més de 200 hectàrees
Foto: Govern Illes Balears
108Enguany fa vint anys que la zona humida de s’Albufereta va ser declarada Reserva Natural. Amb aquesta figura, queda protegida una superfície de més de 200 hectàrees. També es va establir una zona coneguda amb el nom de perifèria de protecció d’altres 200 hectàrees, necessària per garantir-ne la conservació. A més, es regulen certs usos i activitats per evitar que hi hagi impactes negatius a la zona.
Segons ha explicat Toni Muñoz, del GOB, fins a l’any 2001 s’Albufereta era el vedat de caça d’aus aquàtiques més important de tot Mallorca. La protecció de l’espai i de la zona perifèrica ha permès recuperar la presència de diverses espècies, com són les ànneres i els agrons. No només es reprodueixen en aquesta zona humida, sinó que també la utilitzen com a descans migratori. Tot i que el GOB fa un balanç positiu d’aquests 20 anys de protecció, reclama una millora en la gestió de l’espai. Muñoz demana que s’Albufereta tengui personal propi que vigili la zona. Això per evitar que l’ús públic poc controlat pugui fer malbé l’espai. Amb la declaració de Reserva Natural queden regulats certs usos i activitats per evitar que hi hagi impactes negatius a la zona.
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet