A Ciutadella no caldrà baixar del cotxe mentre que a Maó serà dins Dalt Sant Joan
Aquest és un dels quatre aparcaments reservats a Dalt Sant Joan de Maó
17La Conselleria de Salut ultima la posada en funcionament de dos punts per a extracció de mostres a possibles infectats de Covid-19. A Ciutadella s’habilitarà davant el centre de Salut Canal Salat. En una carpa, els usuaris citats podran donar mostres sense baixar del vehicle. A Maó, s’ha habilitat un espai dins Dalt Sant Joan en què els assistents realitzaran un circuit diferenciat de la resta d’usuaris per a evitar possibles contagis.
Funcionaran a partir de dilluns en horari de matí i estan dirigits, principalment, als professionals sanitaris i sociosanitaris, al personal de serveis essencials com cossos i forces de seguretat. El personal de les UVACs seran els encarregats de citar a les persones que s’hagin de fer la prova per a la detecció de la Covid-19. Per altra banda, els equips seguiran recollint nostres a domicili en aquells casos que no sigui recomanable el desplaçament fins als Covid-exprés com, per exemple, els ancians de les residències.
Amb la creació d’aquests nous dispositius, s’agilitza el procés de recollida de les mostres que seran analitzades, com tota la resta, per l’equip de microbiòlegs del Laboratori de l’Hospital Mateu Orfila.
La demanda cada vegada és més gran entre els restaurants i ara també entre particulars per les seves propietats saludables