Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

El futur centre sociosanitari tindrà 542 llits hospitalaris per a estades d’entre 30 i 90 dies
L’edifici A, el semicircular, es rehabilitarà i serà per a pacients de mitja estada, amb un mínim d’un mes. Tindrà 300 habitacions individuals, àmplies i confortables, pensades també per als familiars que acompanyen els malalts. 120 llits seran per a convalescents, 60 per a la unitat d’ingrés directe des d’atenció primària, 30 per a cures pal·liatives, 30 per neurorehabilitació, 30 més per a malalts respiratoris crònics i uns altres 30 per rehabilitació d’ortogeriatria. També hi haurà un hospital de dia, la unitat de demència i el Banc de Sang i Teixits.
L’edifici B, el que es construirà on ara hi ha l’antic maternoinfantil i el de consultes externes, serà per als malalts de llarga estada, d’entre dos i 3 mesos. Tindrà 242 llits, una àrea ambulatòria, sala de rehabilitació, així com un centre de salut i un servei d’urgències. A més, es construirà un pàrquing soterrat de 560 places que serà gratuït.
Avui es publica el concurs d’idees, amb un cost de 4,2 milions d’euros, i s’obre el termini de 3 mesos perquè es presentin els projectes arquitectònics. Es coneixerà el guanyador els mesos de setembre o octubre. L’Executiu calcula que el pressupost total serà de 120 milions. A més, recorda que mantenir l’antic hospital costa 700 mil euros a l’any des del seu tancament el 2010.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat