La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
La Conselleria no comprova la identitat dels aspirants a immunitzar-se que rep de centres i hospitals
182
Segons ha pogut saber IB3, el Bisbe de Mallorca, Sebastià Taltavull, era a la llista que va passar la residència de Sant Pere i Sant Bernat a l’IB-Salut per rebre la primera dosi de la vacuna contra la COVID-19. El Bisbat no aclareix si aquest dimecres Taltavull rebrà la segona dosi, no obstant això, a la llista de residents que seran vacunats en les pròximes hores hi ha el mateix nombre de persones que varen rebre el vaccí la vigília de Reis, excepte un que ha mort a l’hospital.
A la vista del rebumbori creat, el Bisbe ha demanat perdó. Sebastià Taltavull lamenta, en un comunicat, la confusió creada i assegura que no ha volgut incomplir el protocol sanitari. El màxim representant de l’Església a Mallorca justifica l’administració de la primera dosi dient que és usuari actiu de la residència de Sant Pere i Sant Bernat, on viuen capellans grans retirats. Això vol dir, segons fonts de la institució catòlica, que té una habitació en aquest centre, on va a menjar i a dormir de manera sovintejada, tot i que resideix al Palau Episcopal.
Salut se’n desentén
L‘IB-Salut no es fa responsable de la gent que apareix a les llistes de vacunació que els envia la gerència de cada residència, hospital o centre de salut. Fonts del mateix departament asseguren que es limiten a programar el nombre de dosis necessàries i que no comproven, en cap cas, que els noms i llinatges siguin correctes.
El servei de coordinació de vacunació reparteix els vaccins entre la gent que apareix a la llista i els dona cita per un dia determinat. A partir d’aquí, la responsabilitat que tot és faci segons el protocol marcat és, segons Salut, de cada centre.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura