En la trobada s'abordaran el finançament autonòmic, l'habitatge, la migració i les polítiques sanitàries
César Ortiz / Europa Presso
136El president del Govern central, Pedro Sánchez, ha reivindicat l’Estat de les autonomies com “un dels grans assoliments i encerts” de la Constitució espanyola, fent valdre la participació de tots els presidents autonòmics en la Conferència de Presidents que s’està celebrant a Santander i apel·lant a la “col·laboració” entre administracions per aconseguir acords en aquesta cimera.
Així s’ha pronunciat Sánchez en una declaració institucional juntament amb la presidenta de Cantàbria, María José Saénz de Buruaga, abans de començar la Conferència de Presidents en la qual s’abordaran temes com el finançament autonòmic, l’habitatge, la migració i els recursos sanitaris.
En la seva exposició, Sánchez ha revelat que en una breu trobada amb els mandataris autonòmics i el Rei Felip VI ha remarcat el valor de l’Estat de les autonomies i la Constitució espanyola una setmana després del seu aniversari.
“Hem de reivindicar l’encert que ha suposat la creació de l’Estat autonòmic, la comprensió per part dels ciutadans i els seus representants en les Corts que la democratització del nostre país i la consolidació de la democràcia estava unida també al reconeixement de la diversitat territorial del nostre país”, ha emfatitzat Sánchez.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"
Continua ingressat a Son Espases, estable, i serà traslladat a planta
Alguns dels animals que hi havia han mort
L'humorista mallorquí prepara 16 capítols d'un programa que començarà a emetre's el mes de gener